Monday, June 29, 2009

Cambodia Trip : 1st Day

03.15 ptg : Berangkat menuju ke kapal terbang, thanks AirAsia kasik tiket murah... Now Everyone Can Fly....
04.00 ptg : Dalam flight belek2 majalah terjumpa artikel ni... mcm tau2 je kami nak kesana....
04.15 ptg : Perjalanan memakan masa 1 jam 45 min, sempat la posing2 skit dengan topeng tu... lemas gak la nak bernafas...
04.30 ptg : Pemandangan pertama yang dapat menggambarkan suasana Kota Phnom Penh... Flat Land je semua... bangunan pun tak tinggi, highrise pun ada satu je...
04.45 ptg : Selepas mendarat, inilah Phnom Penh International Airport...
05.00 ptg : Suasana Dalam airport... byk gambar2 dan poster2 Angkor Wat... lagi tak sabar nak sampai sana...
05.15 ptg : Suasana traffic di Phnom Penh, sangat2 sibuk dan lintang pukang, dengan tuk-tuk, dengan motosikal, kereta-keretanya takde yang kecik2, suma standard camry keatas je... tapi walaupun begitu, attitude mereka di sini sgt2 berbeza dari yang biasa di lalui oleh kita di KL... mereka boleh bertoleransi dan berkomuniukasi dengan baik skali... salute cambodian...
05.45 ptg : monumen pertama yang kelihatan, ciri2 architecture tempatan... menarik skali...
06.00 ptg : kedai mamak malaysia, teh tarik & nasi lemak pun ada.... gambar2 kat dalam pun byk menonjolkan identiti Malaysia...
08.30 mlm : suasana di salah satu jalan di kota phnom penh...
09.00 mlm : singgah makan malam di salah satu restoran 'halal' yang ada di phnom penh... lebih kurang makanan kita di Malaysia....
09.15 mlm : sos ni je tak tau dari mana, halal kot tapi tak berani nak makan...
10.00 mlm : Jalan2 di sekitar phnom penh... ini adalah tugu peringatan... rasanya la...
10.15 mlm : gambar kenangan, Si Yol lak sibuk kat blakang tu...
10.30 mlm : susanan malam di sekitar tugu tadi... siap sedia 'tuk-tuk' menunggu... disana kami sentiasa dikejar oleh mereka... boring btul....
10.45 mlm : Sesi bergambar beramai-ramai sebelum menutup hari pertama kami di Cambodia... skali didalam gambar, En. Shukor (rakyat Malaysia yg bekerja disana), dan En. Farid (pemandu yang berketurunan 'melayu campa')
by firrbudi @ Phnom Penh : 29 June 2009

3 comments:

  1. waa...... cargasss......!!!

    gambar awek2 cambodia tada ker?....ahaksss....

    kimsalam kat shuk!!

    ReplyDelete
  2. best nya!
    bercuti2..
    nice picture btw

    ReplyDelete